Alla inlägg under maj 2008

Av Therese - 31 maj 2008 22:21


Min vän sen barnsben...

Nu har även hon kommit upp i denna "högaktningsvärda" ålder av 25 ;)

Ringde på f.m o gratta förståss!

Hon är hemma hos sina föräldrar o firar,

så jag får hälsa på när hon kommer hem igen.

Hoppas du hade en toppendag vännen!

Kram.

Av Therese - 31 maj 2008 21:53


Medvetslös...

Inte riktigt men fart var det minsann :)

Kring 10:30-tiden dök de upp,

M:s bror, sambo o sonen Tim 15 mån.

Tim fick ett paket av oss eftersom vi aldrig var dit då han fyllde år.

Tog ett tag att få upp paketet,

 han härja med allt möjligt samtidigt =)

Fick ett gosedjur o en nyckelring med hans namn på.

Nyckelringen blev favvo (efter kartongen då)  =)

Camilla skulle iväg som "hårmodell",

(en tjej som hade gesällprov)

Slängde ihop en räkwook innan vi skjutsade henne dit.


Jag o grabbarna åkte till Boulognern så Tim fick leka i parken.

Givetvis blev det glass i finvädret oxå =)

När det var färdiglekt såg ungen ut som en sandgubbe,

så sööt!

Åkte hem o förberedde middagen o försökte få lillkillen att sova lite.

Ingen lätt match, övertrött som han var.

Satte mig med honom o till slut somnade han hos mig.

Väldigt varmt med mysigt.

Camilla blev längre än vi trodde

så vi hann bli rätt hungrig innan det blev mat.

Smakar ju ännu bättre när man är hungrig.

o gott blev det :)

Strax efter 19 åkte de härifrån.

Några bilder... 



Av Therese - 30 maj 2008 21:01


Yeah right...


Jobbat idag, 7-14.

Var det längsta 6,5h pass jag varit med om!

Hade så lite att göra så det var tragiskt.

Går så förbannat långsamt om man bara sitter på häcken

(har mkt att sitta på iaf) hehe ;)

Bara varit på den avd. 2 ggr senaste 6 mån,

 så man har inte koll på vad man skulle kunna göra heller.


Jaja, M kom o hämtade mig för vi skulle åka o handla på Willys.

Båda var så hungriga (ovanligt, näe inte direkt)

så vi åkte in på Max o käka burgare.

Åt en kycklingburgare som jag tyvärr upptäckte att det var senap på.

Vem f-n har senap till kyckling o bacon!?

Hatar verkligen senap, gick som tur var att ta bort det mesta.

Riktigt god för övrigt.

Mätta o belåtna drog vi o shoppa.

Gick även in en sväng på Rusta o köpte lite småsaker.


Efter att vi kom hem la jag mig på soffan ca 1h,

somna direkt...

Efter tuppluren tog vi en dusch så då kände man sig som människa igen.

Blir inget avancerat idag, lugn hemmakväll bara.

Blir bokläsning senare tror jag bestämt.


Imorrn kommer M:s bror med sambo och lillkillen på 1 år på besök.

Blir det nog full rulle =) (Bra om man är utvilad)

Ska ju bli finväder som det verkar så kan man vara ute o härja.

Efter imorrn kommer jag jobba 8 dar i sträck =(

Fast jag har valt det själv så det är "bara lite synd om mig"  =)

Ska ju åka upp på broders student några dar sen

så jag behöver knega på lite innan.


That´s it for now.

Over´N out!


Av Therese - 29 maj 2008 20:30


Jobbade 7-14.

Helstressigt idag, for som en vante fram o tillbaka mellan rummen.

Blev massa grejor förutom "rutinsakerna".

Allt på en gång...


Direkt efter jobbet gick jag ner på stan o flängde runt i affärerna.

Var meningen att jag skulle köpa presenter men...

det blev en kjol o ett par jeans till mig.

Jeansen kosta 100 spänn, helt amazing =)

Riktigt schyssta (tighta som f-n)

Märkte dock när jag kom hem att en hälla saknades, suck.

Jaja, får tråckla ihop sömmen så de inte rämnar.

Smällar man får ta när man inte tittar ordentligt...

(Byta går ej, sista i min storlek o jag vill ju ha dem)


Fick hem böckerna jag beställde idag,

 spännande.

Frågan är bara vilken man ska börja med,

man vill läsa alla right away!!

Kanske ska ta o bada o påbörja ngn av dem =)


Slängde mig på soffan o slog på Grey´s anatomy

så fort jag kom innanför dörren.

Känns som jag alltid jobbar ons kvällar o får spela in...

Skönt att vila lite när man gått på stan i flera timmar...


Skriv gärna en kråka lr 2 så man vet vilka som läser denna blogg.

Ser ju bara hur många som läser...

Kul att veta vad ni tycker oxå.

Kram på er!


Av Therese - 28 maj 2008 13:33


Strålande sol och varmt i luften.

När jag ätit frukost drog jag på mig bikinin o gick ut.

Låg o sola till 12:30-tiden.

Duschade av mig medan älsklingen gjorde sallad =)

Gurka, tomat, ananas, sallad, rödlök o pasta.

Hade på salladskrydda o vitlöksdressing, mums mums.

Ska dra på mig lite kläder o fixa matlåda.

Efter det är det dags att dra till jobbet och knega.


Filmerna var bra förresten, Irene Huss ggr 2.

Första var om en styckmördare (Tatuerad torso)

o den andra handlade om mord på ett sjukhus (Nattrond)

Kul att se svenska filmer emellanåt.

Helt klart sevärda.

Jaja dax att dra!

Haipa!

Av Therese - 27 maj 2008 18:42


Av att det var tungt att andas.

Får så från och till o då går det inte att sova.

Bara piper då jag andas o tjockt i halsen.

Väldigt obehagligt o jag borde väl gå o kolla upp det.

Det är ju mest då jag är förkyld,

o låångt mellan ggr:na.

Man tänker när det händer att man borde ringa hälsocentralen

men "glömmer" hur otäckt det är efter nån dag.

=(


 Hur som haver så klev jag ju upp 7:30,

duschade och käkade frukost.

Vid 10 gick jag o M ner på stan,

var tvungen att ha några klamrar till bilen.

Finns en butik med bildelar efter vägen så det gick smidigt.

Drog med M till H&M.

Hittade en superfin sommarskjorta brun/vit/turkos rutig.

Sen gick jag o tittade för mig själv,

vill ha jeans som slutar under knäna,

hittade ett par fina som dessutom var billiga.

Självklart fanns det inte rätt storlek =(

Typiskt...

Blev inget annat heller utan jag for hem vid 12:30.

Bytte om till bikini

 o gick ner på gräsmattan o fläkte ut mig.

Var jätteskönt men ibland kom riktigt kalla vindar så man huttra.

Det var synd, låg väl 1,5h innan jag gav upp.

Jag o M gick o vilade vid 15-tiden.

Jag vaknade inte förrän 17:30!

Shit vad trött jag var.

Duschade av mig för att vakna till liv,

åkte till Ica o köpte färdigmat.

M tog pizza på restaurangen

o jag köpte en låda med lax, bulgur o currysås.

Max satt o dreggla efter laxen =)

Så söt, han fick det som blev över.

Hyrde dessutom 2 filmer o köpte lite godis.

Killen på affären la ner en film till gratis,

han tyckte vi borde se den...

Snällt av honom.

Så nu har vi tre filmer att se, riktig filmkväll framför oss alltså!

Berättar senare om de var bra.

Bye, bye!


Av Therese - 26 maj 2008 20:38


Varit på cdon.com

och lagt in en beställning.

Var dags för lite fler böcker av Nora Roberts,

 min absoluta favoritförfattare för tillfället.

Har väntat på att "Nyckeln till mod" ska komma på pocket,

är sista boken i en trilogi.

Så mkt billigare med pocket, då kan man köpa flera :D

Dessutom går det lättare att läsa i badet om man har pocket =)

Ja nu är den beställd,

Blev några pocket av Sylvia Browne oxå,

ett medium som skriver om andevärlden,

en bok om reinkarnation "råkade" oxå hamna på beställningen ;)

Tycker det är spännande med andlighet,

är helt övertygad om att vi inte "bara försvinner" när vi dör.

Jaja det blev 7 pocket för 275 kr, inkl. frakt.

Det tycker jag är väldigt bra.

Ciao!

Av Therese - 26 maj 2008 18:32


Enligt mig så är detta det man behöver:

Köttfärs, ost, gurka, tomat, ananas, rödlök o salsa med vitlök

på mjukt tortilla bröd.

Har precis vräkt i mig ovanstående tacos.

Är verkligen mätt, det var såå gott.

(andedräkten är väl kanske inte den bästa dock) 

=)


20 grader ute i denna stund =)

Hoppas sommaren är här för att stanna nu.

Älskar verkligen sol o värme,

får hoppas att det blir mkt av det denna sommaren.


Blev sugen på en kopp kaffe nu efter maten.

Ska nog ta o fixa det.

Hej så länge!



Ovido - Quiz & Flashcards