Alla inlägg under februari 2009

Av Therese - 12 februari 2009 12:43


Kan väl inte anklaga mig själv för att vara det för tillfället...

Just nu känns det som ett jävla misstag att flytta från kära Gävle.

Inte gått nåt vidare sen vi flytta hit,

varit sjuk, anställningsstopp, bilkrångel, lägenheten osv.

Mkt smågrejer hela tiden så man bara vill spy på alltihop.

Saknar Gävle, trivdes kanon där, så mysig stad.

Är bara att bita ihop, nångång borde det ju vända kan man tycka.

Trivs inte alls med att vara arb.lös det suger totalt,

skitlite pengar o bara gå hemma, fy för det.

Ser ju inte lysande ut på jobbfronten heller,

uppsägningar, nedskärningar osv.

Längtar till våren så det är inte klokt, blir som en ny människa då.

Finns ju självklart positiva saker i mitt liv oxå

men det är så lätt att haka upp sig på allt som går dåligt.


Såg en snubbe på tv:n idag, han får en halv miljon/föreläsning?!

Man kan ju undra om det verkligen är rimligt,

personligen har jag mkt svårt att tänka mig det.

Tycker det är sjukt att landet är i kris o man drar ner på allt viktigt,

skolor, sjukvård osv.

Men politikerna behöver inte gå ner i lön,

de får väl snarare högre om nåt.

Tycker det går utför för Sverige,

sjuka o arbetslösa får knappt några pengar alls o jagas med blåslampa.

Man sätter åt de mest utsatta i samhället o de rika blir rikare,

så sjukt snedvridet.

En politiker som slutar jobba av någon anledning får ersättning,

de får 80% av sin lön, finns inga tak för dem inte.

Dessutom behöver de inte söka något jobb,

finns heller ingen tidsgräns, inga 300 dar där inte.

Rättvist? i helvete heller.

Det är inte sjukvården o skolorna man ska spara pengar på,

redan underbemannat o på bristningsgränsen.

Titta i stället på regeringen osv, deras löner, förmåner osv 


Upplyftande inlägg, eller hur?

Ska inte skriva mer nu känner att jag bara blir mer irriterad,

o det behöves verkligen inte ;)

Har öst lite galla o det behövs ibland.

Hoppas jag kan återkomma med nåt positivt framöver =)


Av Therese - 11 februari 2009 19:09


Jorå, kungen av nonchalanta besserwisser skaran kom till slut.

Tror han sa nåt som "vare´här det var blött?"

Kunde inte hitta nån läcka först men sen såg han en sak.

Nån smart jävel har haft diskmaskin o sen tagit bort slangen utan att "plugga igen"  hålet.

Han kände ju att det luktade jord han med,

men inte trodde han att det var mögel för det...

Frågade även om M grejat själv där under o om vi hade haft jord där...

"Jo men visst serru, vi pillade så det läckte vatten ner i jordpåsen?!"

Verkar tro att vi är blåsta men själv är han ett jävla stolpskott.

Även att han flina o verkar tycka att det var roande på nåt vis.

Tog ut en bräda som var helt full av mögel,

tyckte vi skulle vädra själv nån dag så skulle det lösa sig?!

Till slut tittade han in under o såg att det var fukt ända in till spisen.

Då suckade han o sa att han kanske måste ringa anticimex iaf.

Visade ju även badrummet men han ryckte på axlarna åt det bara.

Tack o lov för att anticimex ska komma,

de kan ju sina saker iaf.

Kanske man får nån vettig att prata med.

Är så pissless på den personen som var hit,

han vet inget om nåt, så nonchalant o märkvärdig.

Hoppas hela hans bostad ruttnar så kan han sitta där o flina bäst han vill,

jävla mök.


Av Therese - 9 februari 2009 09:53


Sitter just nu o väntar på att kvartersvärden ska komma hit,

vi har misstänkt mögelangrepp o nu ska han hit o kolla.

Påpekade både i köket o badrummet när vi flyttade in

men fick en axelryckning till svars.

Är samma person som kommer nu också så inte så hoppfullt...

Tar han det inte på allvar ringer vi vidare så är det bara.


Efter att vi bott här ca 2-3 veckor fick jag lunginflamation,

första gången på säkert 15 år som jag fick antibiotika.

Fick då även reda på att jag har astma o vissa allergier, bl.a mögel.

Jag har haft väldigt ont i mina ögon o inte kunna ha mina linser,

har aldrig varit irriterad i ögonen förut...

Har varit torr som en öken i mun också men trodde det berodde på astmamedicinen. Läste sedan att det oxå var tecken på mögel.

Till o med M har haft mkt huvudvärk sen vi flytta hit ,

även lite andra symtom.

Läste lite igår o såg att jag hade väldigt många symtom på att det finns mögel här.

Luktade jordkällare under diskbänken o M hittade massa vatten där bakom

Sitter o väntar på att killen ska behaga dyka upp,

lär väl dröja kan jag tänka mig.

Får uppdatera sedan hur det har gått.

Hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards