Alla inlägg under juli 2008

Av Therese - 30 juli 2008 21:39


På f.m fyllde vi Noels pool ute på tomten,

gissa vem som fick springa fram o tillbaka o hämta varmvatten? Moi!

Väcker barndomsminnen sånt där,

man fyllde ju några pooler när man var liten kotte :)

Låg inte ute så länge, blir så varmt när man inte är vid nån sjö.

Då fläktar det iaf lite o man kan doppa sig o svalka av sig.

Gjorde lite lunch o greja på lite inne.

Vid  halv 4 åkte vi till pappa i Matfors, ditbjuden på grillat.

Tackar man inte nej till =)

Fick sitta i skuggan o käka, ´såå varm dag alltså.

Jättegott med grillat, givetvis med en starköl till, mumsigt.

Satt länge o prata o drack vin med sprite i.

Tycker ju inte så mkt om vin men det var riktigt gott,

tåls att provas!

Åt o drack till klockan 00:30,

då tyckte vi det var dags att dra "hemöver"

Noel skulle sova kvar

eftersom syrran o killen skulle iväg på partaj kvällen efter.

Så go o glad unge,

tycker om allt o alla, riktig gofis.

Gick o la oss ganska omgående, var lite tung i huvudet.

Blidde nån öl, nån likörshot o några glas vin.

Går av bara farten när man sitter o pratar o så.

Mkt trevlig e.m/kväll var det iaf.

Kul att träffa pappsen.



Av Therese - 29 juli 2008 20:31


Efter 3 dar av sol o bad

så började shoppingnerven pocka på uppmärksamhet ;)

Så då for vi in till stan o flängde runt på affärer.

Jag hittade en jättefin lila huvjacka utan huva,

låter knäppt men vet att ni förstår (tjejer) vad jag menar.

Köpte även en jättefin sjal i olika blå/turkos/svarta nyanser.


Gick på charm o käka lunch, åt lax med potatisknyte.

Var dyrt o smakade sisådär, inte så att man måste äta det igen...

När vi sitter o äter börjar Noel ropa "köpa öl",

flera ggr rätt högt.

Lät lite kul kanske med en 2-åring som vill köpa öl, hehe

(det ska börjas i tid)    =)

De hade öl i kassan så han såg ju dem, gullungen.


Tyckte synd om Noel som inte fått leka på hela dan,

så på kvällen var vi ute rätt länge o härja.

Gjorde även rabarberpaj på kvällskvisten med glass o vanijlsås,

mkt gott =)




Av Therese - 28 juli 2008 20:12


större delen av denna dag oxå.

Jätteskönt att bara slappa o njuta av solen o sjön/havet några dar.

Fyra kompisar o en liten kille på 3 år kom o umgicks under dagen.

Roligt för Noel att få en lekkamrat,

kan inte vara så kul att bara leka med "oss gamla" hela tiden.

Bestämde oss för att åka hem till Syrran, behövde dit o betala räkningarna

Dessutom var vi rätt nöjd med sol o badandet.

3 dar räcker, jättemysigt där i sommarstugan

men roligt att göra något annat oxå.

Kom till huset vid halv 8.

Tittade på datorn, sommarrea på Partylight,

dvs doftljus o diverse "ljusprylar"

Käkade popcorn o slötittade på tv innan vi la oss.


Av Therese - 27 juli 2008 19:26


Klockan 07:30 ringde alarmet, usch vad trötta vi var,

somnade inte förrän 02-tiden... gäsp

Bara släpa sig upp o fixa med sallad o fika inför dagsturen till havet.

Hacka o dona på morgon är ju lite riskabelt,

 med vass kniv o så innan man vaknat...

Alla 10 fingrar satt dock kvar efter bestyren ;)


Mötte upp pappa med sambo, hennes 2 barn o en kompis till en av dem.

Träffades på plats vid 10, Bergafjärden tror jag det heter.

Noel drog iväg med pappa o badade direkt,

tog säkert 30 min innan de kom tillbaka.

Blidde sol o bad o massa fika o glass o frukt.

Var riktigt skönt i vattnet, inte iskallt som det kan vara i havet.


Ett par kompisar till syrran kom oxå o joinade oss ett par timmar.

Killen var kräftröd så han ville inte vara så länge i solen.

Gör ju så ont att bränna sig,

kan knappt röra sig, hua.


Kring halv 3 tyckte nog alla att det räckte för dagen,

man orkar inte sitta så mkt längre i värmen.

Hade ju redan lyckats bränna mig på axlarna dagen innan.

Fick ha en t-shirt mesta delen för att inte bränna mig mer.

Noel slockna innan han ens satt i bilstolen,

han var helt slut lillraringen.

Är ju full rulle hela tiden + värmen,

inte konstigt han blev trött.


Blev lugnt på kvällen, var rätt möra i kroppen allihopa.

Satt ute på altanen o åt lax, klyftpärer o sås samt sallad.

Var jättegott med mat fast man inte var så hungrig,

blir mest bara törstig när det är så varmt.


Jag o syster spelade lite beachtennis på kvällen,

surra en massa som vanligt o fika.

=) 


Av Therese - 26 juli 2008 20:01


Kring 7:30 var det färdigsovit, då var lillkillen uppe.

Blidde lite frukost o så,

sen gick vi ner till sjön, ligger ca 100 m från stugan.

Solade, badade o busade.

Var ca 24 grader i vattnet så det var jätteskönt att bada.

Är dock väääldigt långgrunt så man kan inte bara "hoppa i",

är ju jättebra för Noel att det är det.

Kring 12-tiden kom pappsen med sambo,

två av hennes barn o 4 kompisar till dem o badade.

Vi for till en annan brygga där det är djupare,

för att kunna åka ring o wakeboard.

Var så många som skulle åka så jag avstod,

satt o sola o bada från bryggan,

åt jordgubbar o vattenmelon.

Mådde rätt så gott =)

Kring 16-tiden var det dags för att få nåt i magen,

bestämde med pappsen att vi skulle åka till havet nästa dag.

Efter att vi ätit for vi o handlade lite mat ngn mil bort.

Köpte beachtennisset som jag o syster spelade på kvällen.

Gick inte lysande direkt men det hade börja skymma,

så vi skyllde på det ;)

Sparka lite fotboll (plast) oxå,

för gamla tiders skull...

Blidde tv, sen sussning.




Av Therese - 25 juli 2008 19:31


Ohh my... skittrött är bara förnamnet hur jag kände denna morgon...

Hua kändes aldrig som jag sov under natten,

mest "dåsande under ytan"

Ingen djupsömn alls...

Upp kl. 4:40, bara till att rappa på,

packa, klä sig, äta frukost osv...

Åkte bussen 6:00 eftersom jag började 6:45, suck

Blev inte bättre av att det var hur lugnt som helst på jobbet.

Jobbigt lite, minuterna smööög fram,

slutade ju kl. 13 så det borde gått fort...

Till slut var det iaf dags att sluta o bege sig till stationen.

Hade "lite" packning så jag tog bussen ner till stan,

orka inte kånka mer än nödvändigt.

Väl på tåget så hamnar jag framför en gubbe,

som tydligen måste berätta sitt livs historia för den stackaren som hamnade bredvid honom.

Stackars henne! Han berättade precis allt,

hade god lust att slå nåt hårt i skallen på honom.

Hade tänkt sova de ca 2 timmar det tar att åla,

det gick ju lysande =/


Kl. 16 var jag äntligen framme, kändes som en evighet...

Syrran hämtade mig o vi for o hämta syrrans sambo på jobbet.

Var tokvarmt ute, höll på att flyta bort.

Ska inte klaga på värmen när den äntligen kommer...

For o åt på Sibylla, alla var tokhungrig,

blidde kycklingburgare för "ovanlighetens" skull =)

Sedan for vi hem till dem för de skulle packa lite grejor.

Kring 19-tiden åkte vi till sommarstugan.

Noel var redan där med farmor o farfar, gullungen där.

Han verkade glad att se oss =)

Tog en tur med båten, jättemysigt ute på sjän.

Noel skrattade mer ju fortare o "svängigare" det gick...

ända tills hans hatt blåste av o föll i vattnet.

Letade en stund eftersom han blev så ledsen,

men det var ju ganska kört.

Lillraringen blev jätteledsen o då var det bara att ge upp för dagen.

Blidde lite kvällsfika o tv innan vi la oss.




Av Therese - 24 juli 2008 19:10


Skulle packa inför vistelsen hos syster,

skulle ju stanna ca 1 vecka.

Började packa på f.m eftersom jag jobbade kväll.

Som vanligt jobbigt (tråkigt) vet aldrig vad man ska ta med,

beslutsångest...

Löjligt egentligen eftersom man inte behöver så mkt,

men man måste ju alltid ha alternativ av alla slag...hmmm...


Kom hem vid 20:30-tiden o fortsatte fundera,

var nåt på tv:n som jag såg en timme oxå, smart.

Skulle dessutom duscha så klockan blidde efter midnatt innan jag la mig.

Kunde absolut inte somna, vred o vände på mig,

sprang på toa femtielva ggr osv...

Klockan var nog närmare 2:30 innan jag slöt mina 2 gröna...

Skulle ju upp 4:20 eftersom jag INTE packat klart.

HÄRLIGT...



Av Therese - 21 juli 2008 11:16


Lyckades paja datorn denna dag =/

eller snarare natten före.

Skulle vara duktig o göra uppdateringar,

var bara så att elkabeln satt inte i väggen och batteriet måste tagit slut.

Gick inte att starta upp den alls =(

Blev j-vligt less kan jag säga...

Svor en hel del...

Hur som haver så är jag för tillfället hos syster,

uppdaterar när jag kommer hem.

Ha d bra så länge, kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards