Alla inlägg under december 2008

Av Therese - 9 december 2008 17:19


Känner att denna blogg behöver ett uppsving!

Blir så när man kommer efter tidsmässigt att det känns jobbigt.

Får bli en sista uppdatering idag,

sen tillbaka till nuet, verkligen på tiden =/


Har hunnit med en del dessa veckor som inte blivit ngt skrivit om.

Har varit hos en av M:s systrar med familj,

blev bjuden en fredagkväll på tacos, mumsigt.

Blidde IDOL och fika o trevligt sällskap.

Har hunnit varit dit en snabbis till,

då hans bror Åke med familj var på besök.

Hans syster o sambo har även varit hit på besök,

kollade in hur det blev efter renoveringen.

Givetvis blev det fika oxå =)


Har hunnit med att vara ordentligt sjuk oxå,

ringde ju till VC då jag inte alls fått ngn luft på natten.

Fick svaret att det inte fanns nåra tider kvar men att jag kunde prova dagen efter så KANSKE jag kunde komma.

Kärringen hade även mage att fråga om jag provat mentoltablett!

Hade hon varit i närheten hade jag nitat henne tveklöst,

j-vla mök.

Trodde väl att det var en simpel lutfrörsåkomma.

Började böla som en unge när jag pratat med henne,

haft skitjobbigt i flera dar o kände att det bara var nog.

Är ju ingen flitig besökare på VC direkt heller, tjurig som man är.

Skulle ju till mamma över helgen o hinna på Arbetsförmedlingen på f.m

så sket i att ringa på fredagen.

Var som sagt hos mamsen den helgen,

skulle titta på broders nyinköpta hus =)

Var jättegulligt litet hus med stor potential,

finns en del att renovera men då får man ju som man vill ha det.

På kvällen blev det IDOL o godis o bara lugnt.

På lördagen var vi till blomsterhandeln o köpte infl.present till bror.

Köpte lite krukor o prydnader, växter o sånt han inte skulle köpa själv.

Sedan gjorde vi arrangemang, tema svart o silver.

Blev väldigt bra faktiskt.

Syster kom ju oxå o vi åkte till brorsan o fixade lite.

satte upp gardiner osv.

Mkt mysigare på en gång =)

Söndagen var lugn, for till bror en stund på e.m innan vi for hem.

kan tillägga att en av nätterna sov jag kanske 2 timmar,

hade frossa o huvudvärk o ont i kroppen,

drog i vaderna o värkte i svanken, uscha.

Var dock lite piggare på söndagen, lugnet före stormen...


Måndagen vakna jag av att jag bara häste o fick inte luft,

kände mig helt snurrig.

Klockan var efter 8 så visste det var kört med akuttider på VC.

Syster ringde o ville ha lite support, lite ur gängorna.

Självklart ställde jag upp men inte var jag mkt till sällskap...

Fick anstränga mig för att andas, gjorde ont i bröst o lungor.

Kände mig helt yr o orkeslös, t o m att prata var jobbigt.

Kände att "detta kommer inte ordna sig av sig själv"

Senare på kvällen satt jag hemma o tjurades på, tog ett bad,

drack te osv, hopplöst.

Vid 23-tiden så orkade jag inte mer,

var helt slut o hade skitont.

Blev en resa till Akuten,

väl där fick jag inhalera för att vidga luftrören.

Så sköönt kan jag säga! Fick även cortisontabletter (avsvällande)

Släppte inte jättemkt ändå  så fick inhalera en omgång till.

Blev ingen skillnad men bestämde mig för att åka hem iaf.

Var helt slut o jag kunde iaf andas bra mkt bättre än innan.

Morgonen efter ringde jag VC o gav mig inte förrän jag fick en tid,

när jag sa att jag varit på akuten gav tanten med sig.

Fick komma till en kanonläkare, tack o lov!

Lyssnade på lungorna o konstaterade att jag hade lunginflammation på höger sida, konstaterade även förkyln.astma

Skulle även lämna allergiprov men labb hade gått på lunch för 5 min sen!

Typiskt...

Skulle hämta ut recept, kunde ta ca 15 min sa läkaren innan de kom in.

Åkte direkt dit o väntade.

Efter en timme hade de ännu inte kommit blev tillsagd att kolla om det blivit nåt fel...

Åkte till VC där berättade de att internet legat nere men nu kommit igång

(borde inte apoteket veta det!)

Kommer utanför dörren, då får jag sms "dina mediciner har kommit"

J-vla timing, flänga hit o dit, receptet måste kommit precis då vi for.

En enda gång går jag på apoteket då blir det förståss tjall...

Inte så pigg heller kan jag ju säga,

ville bara hem o krypa till kojs.

Fick iaf antibiotika, betapred (cortison), bricanyl, pulmicort o hostmedicin

Har inte haft nån medicin sen jag var liten,

kändes som man hade halva apoteket hemma ;)

Inte billigt heller, 1500 försvann sm i ett höj =/

Fick åka o lämna allergiprov dagen efter,

visade sig senare att jag var allergisk mot en del.

Värst var katt =/ inte kul eftersom jag ju har min lilla Max,

även häst, hund, marsvin, kvalster o björk.

Känns kul att behöva få lunginflammation för att VC inte tar en på allvar...

Ngt positivt är ju att jag äntligen fick astmamedicin,

har ju haft besvär några ggr/vinter.


Har bakat saffranslängder med kusin Linnéa, hennes son Max, syster o Noel. Blev anabolalängder, supergoda!

Kul när de är med småkillarna, så sööta.

Blev bjuden på käk hos syster

o sen blev det "Guitarr Hero" för hela slanten,

syrrans kille hade fått hem samma .

Jag o kussan tävla o jag vann ;) Var faktiskt kul.

L o M for hem vid 21-tiden mot Alnö,

jag o M stannade till midnatt ngn gång.

Linnéa var även här för nåra veckor sen för att se lgh:en.

Syster kom oxå o det slutade med att det blev en tripp till stan.

S skulle på klinikfest o behövde nåt att ha på sig.

Flängde runt på alla affärer o hittade nada, så tråkiga kläder så fy.

Åt på Donken, snabbt o billigt.

Hade tokont i fötterna innan det var klart, segt.

M kom o hämtade mig o S, skjutsade hem S.


Har hunnit vara barnvakt nåra ggr oxå till Noel, sötnosen.

En dag skulle jag hämta på dagis, lättare sagt än gjort.

"jag vill vila" säger han o kryper in i kojan.

Locka med allt möjligt men svaret blev "jag vill INTE"

Tillslut kommer ungen fram o jag går för att klä på honom,

gick bra ända tills vi kom till stövlarna,

nya vinterstövlarna skulle han inte ha,

de rosa katt regnstövlarna skulle han ha.

Fine ta de stövlarna då, orkade inte tjafsa ville komma därifrån.

Såg kul ut men han var nöjd o det var inte kallt ute.


Har varit nåra vändor till Birsta, julshopping o storhandling.

Har även varit dit med mamma o syster en runda.

Var till syster o adventspyntade efter det. 

Har ju även varit farsta o då blev det givetvis ett besök hos far.

Åkte när syrran slutat jobbet så kom iväg på kvällen.

Blev en chokladask av finare sort, då det inte var mkt öppet.

Blev bjuden på middag, aldrig fel =) o givetvis fika.


Lilla Selma har fyllt 1 år oxå den 11/11 sötnosen, ringde o grattade.

Tommy, Linda o Selma var in en sväng när de åkte till Thr senast,

roligt att träffa dem igen!

Hoppas o tror ju att de kommer flytta uppöver snart =)


Var iväg o såg Fränsta möta Sundsvall i innebandy div1 damer.

Blev besviken, höll inte div 1 klass den matchen.

Skulle inte ens vara en bra div2 match.

Saknades vissa bra spelare men iaf...

Åkte hem efter 2 perioder ville hem o se Roomservice reprisen.

 Såg iaf Hjalmar på håll!

Synd att inte hon fick stå, roligare att sett klart då.


I fredags var vi till syster o fick middag, hemgjord pizza =)

Sen blev det IDOL o snarra som vanligt.

Resten av helgen har jag mått piss, skallebank o magont =/

Skulle haft glöggkväll med syster o Linnéa men fick ställa in det =(

Blev längskidor, skidskytte, alpint o handbolls EM hela helgen.

Tur att det var så mkt sånt att se på iaf.


Hej hopp allt i en salig blandning =)

Har väl glömt hälften av vad jag gjortmen detta får duga.

Får skriva lite oftare framöver.

Ha det bra alla därute!

Bye!




Ovido - Quiz & Flashcards