Alla inlägg under juni 2008

Av Therese - 24 juni 2008 23:21


Hur lugnt som helst på jobbet ikväll.

Var ju 3 personal o 2 elever.

1 av eleverna har varit där förut o far runt som en virvelvind,

jätteduktig, glad o positiv tjej.

Hon hade sökt jobb i sommar men inte fått nåt,

hon kommer inte från Sverige men pratar bra svenska.

Däremot en person som släpar benen efter sig,

o ser uttråkad ut har jobb hela sommaren.

En annan som bara vill städa o stöka i köket ´

o dessutom inte verkar ha alla hästar i hagen har jobb.

Är så j-vla illa tycker jag, låt de som är lämpliga o duktiga få jobba!


Jag jobbade me Erika ikväll, det var roligt.

Bestämde att vi skulle hitta på nåt nästa torsdag,

tänkte fråga en till tjej (Therese) om hon ville hänga på.

Blir roligt att träffas utanför jobbet o göra nåt annat,

ngt att se fram emot =)


Imorrn är både jag o M ledig, kors i taket!

Ska åka o hälsa på Linda o Tommy o Selma, blir säkert skoj.

På torsdag är jag oxå ledig, skönt att va ledig 2 dar i rad.

Har jobbar 6 dar nu så de är välförtjänt =)

Vet inte vad jag ska hitta på på torsdagen,

återstår att se...

Köpte 2 nya pocket idag som jag kanske kan läsa.

Båda är skrivna av Nora Roberts, my favorite!


Ha de gött! 

Av Therese - 24 juni 2008 11:16


Kan sova hur MKT som helst o känner mig sällan utvilad.

Få dar man känner sig pigg o ivrig att "göra nåt av dagen".

Skittråkigt o man blir döless på sig själv.

Livsgnistan är på sparlåga, varför?

Blev inte bättre av att jag o M

är ledig EN helg på HELA sommaren samtidigt, suck...


Funderar på om tröttheten beror på psykiska lr fysiska faktorer.

Kan ju inte påstå att jag är nöjd me mig själv just nu,

inget fast jobb, vet inte "vad jag vill bli" lr vart jag egentligen vill bo.

Mkt tankar som far igenom skallen.

Kan  det var fysiskt?

Många i släkten har ju problem med sköldkörteln,

borde kolla men jag AVSKYR att gå till läkare.

Har bara varit EN gång på vårdcentral ca 2,5 år sen

kommer inte ihåg när jag var där före det.

Alltså är det väääldígt länge sen.

Får kanske ta mig i kragen o gå dit nåt framöver... 


Har svårt "att ta tag i o göra" saker, "Gör det imorrn" är en klassiker.

Tur jag har M, han är underbar.

Yeah, yeah är bara trött på mig själv o mitt velande.

Det löser sig nog...


Av Therese - 23 juni 2008 11:38


Jobbade 7:30-15.

Jobbade me Erika, hon är lika gammal som mig.

Riktigt rolig tjej som jag har en hel del gemensamt med.

Alltid kul att prata/jobba med henne,

händer inte allt för ofta tyvärr.


Blev inte mkt gjort när jag kom hem (ovanligt)

Hjärnan är det enda som går på högvarv nu för tiden.

La mig o sov en stund för att slippa tänka ett tag.


Jag o M åkte o hyrde en film på kvällen,

blidde en "Iréne Huss" film.

Tycker att de filmerna är bra, så var även denna.

Fanns som vanligt bara skit att se på tv:n,

så efter filmen kika jag lite på nätet innan jag gick o sussa.


Av Therese - 22 juni 2008 13:44


Näst intill obemärkt förbi...

Fredagen jobbade jag 13-21:45, hann inte göra så mkt annat.

Var väldigt lugnt på jobbet så vi satt en bra stund på balkongen,

härligt väder.


Igår så jobba jag 7-14, tiden flöt på snabbt.

Lagom mkt att göra, skönt.

På eftermiddan blev det en tupplur o sen en dusch.

Blev pizza till middag, orkade inte göra mat =/

Var bara skit på tv så surfa runt lite innan fotbollen började.

Ryssland mötte Holland o det blev vinst till ryssarna.

Otippat men väldigt välförtjänt.

Blev hur spännande som helst!

Riktigt kul match att se o rätt lag vann i slutändan.

Hoppas Ryssland tar hem ngn av medaljerna,

jättebra lag som spelar rolig fotboll,

snabba tekniska spelare.

Holland blev utspelad o de har ju ett bra lag,

gör att Sveriges förlust inte känns lika usel som förut...


Idag jobbade jag 6:45-13 skönt att sluta tidigt.

Har nästan nyss kommit hem,

ligger på soffan me datorn i knä.

Ska kika runt lite på nätet, se om man hittar nå kul att läsa.

Blir nog en liten sovning sen,

känns som det behövs, sovit lite.


Jaja, bye!

Av Therese - 18 juni 2008 23:46


denna veckan.

Åkte på Ica Maxi o handlade lite.

Köpte en huvtröja o en t-shirt till M o en klänning, en långärmströja

o en kortärmad till mig för mindre än 300 kr sammanlagt.

Inte illa inte!

Köpte dessutom ett par högklackade skor,

mörkrosa för 50 kr.

Blidde lite mat me... ;)

Linda ringde o frågade om jag ville hänga me på stan,

hon behövde köpa skor.

Eftersom jag redan shoppat o bara var ledig denna dag,

sen jobba 6 dar igen var jag inte så sugen.

Fick tacka nej denna gång.

Blidde en lugn e.m/kväll


Av Therese - 16 juni 2008 19:57


Jobbade 7-14, efter jag slutat tog jag bussen till Linda o Selma.

Lindas sambo jobba kvällsskift denna vecka,

så hon ville gärna ha lite sällskap.

Passade ypperligt eftersom att M jobba kväll oxå.

Tog med mig L:s födelsedagspresent,

en solcellslampa i form av en groda.

Verkade som hon gillade den :)


Blev fika förståss, 2 ggr t o m, oops...

Blidde korvstroganoff till middag, mkt gott =)

Var bara hemma där o snacka o försökte roa lillsemlan.

Var regn så det blidde ingen promenad,

synd för det hade jag behövt (lr snarare 1 maraton)  ;)


M kom o hämtade mig vid 22-tiden efter jobbet.

Gjorde inget särskilt resten av kvällen.




Av Therese - 14 juni 2008 17:29


Vakna kl 6 av att det var ljust så in i norden i rummet,

tydligen tycker mor att persienner är överskattad lr nåt =/

Drog täcket över huvudet o somna om,

vakna kring 9, då klev jag upp.

Käka frukost o läste tidningen i lugn o ro.

Sedan gjorde jag mig redo tills Linnéa skulle komma.

Ringde min kompis Kristin som bor i Ånge

o frågade om hon ville ta en fika.

Det ville hon, så då ringde jag Maria som oxå råkade vara där denna helg,

frågade om de ville komma o fika  me oss.

Det ville de =)


Jag o L var först på plats o sen kom K med lilla Vincent,

sen kom även Maria o Linuz.

V har blivit så stor sen jag såg han i somras,

ett riktigt charmtroll.

Fikade o snackade om allt möjligt.

(Alla vi 4 tjejer har jobbat på samma place...)

Efter fikat så åkte jag o L till den thailändska restaurangen.

Jag åt kyckling (ovanligt) med vitlök och basilikachili.

Det var gott men vääääldigt starkt.


Senare på kvällen lagade jag o mamsen mat.

Det blev kycklinggryta med ris till.

(gissa vem som bestämt mat)   =)


Tittade på matchen mellan Sverige o Spanien,

som vi förlorade på tilläggstid, blää.

Snackade me lillebror som åkte till sin tjej i Ånge senare.


Pratade me Maria, vi hade tänkt åka samma tåg hem

men det visade sig finnas lite att välja på.

Dyra biljetter o lång restid eftersom det var flera byten, segt.

Det slutade me att M fick låna hennes mammas bil,

o jag kunde åka me dem, kanoners.


Resten av kvällen var odramatisk,

tittade på tv o åt godis...





Av Therese - 13 juni 2008 17:43



Vakna vid 8 tiden, solstrålen Noel tyckte det var färdigsovit =)

Satt me Noel i soffan o titta på krambjörnarna,

han fick den av mig i julklapp o den verkar gillas av lillpyret.

Gick till dagis vid 9:30-tiden, syrran skulle jobba kväll.

Syster sydde lite på en klänning till bröllopsfesten imorrn kväll

(ngn kompis till Freddan)

Jag packade väskan eftersom jag skulle dra hem till morsan nåra dar.

Jobbigt att få ner allt

(hade mer saker med mig hem...konstigt) :)

Hade en j-vla huvudvärk o även mensvärk, tiptop me andra ord.

Åkte till stan först, syster skulle köpa en klocka.

Hamnade på Ur o Penn, halva priset på ALLT, I like

Köpte halsband o örhängen jag, ovanligt...;)

Lullade på lite o gick sedan till tåget.


Kl.15 var jag i fräna Fränsta o gick till kussan (Linnéa)

Bor ju toknära stationen så framme på ett kick.

Hennes lillebror Simon var där, han hade haft skolavslutning.

Han har redan blivit 12 år, ojoj vad tiden går...

Fick mkt fika, tårta o muffins o kaffe.

Tror L drack tre STORA koppar,

det skulle inte min mage klara...

Linnéa hade lite datatrubbel, lr rättare sagt kabeltrubbel,

så vi åkte till Backes i Thr.

Hon köpte nån kabel o sen drog vi till L:s mamma, Gittan.

Där fick vi mer kaffe o kaka... ojoj.

Ringde o bestämde me min mor att vi skulle käka pizza

på nya haket i Ljunga efter hon slutat jobba.

Jag o L tänkte svänga in en snabbis hos våran moster Maja innan

men hon var inte hemma.

Åkte då till Ljunga o vänta, tog ett tag innan de kom.

Var skapliga pizzor men inte vrålgoda...

Efter att vi tryckt i oss åkte vi hem till mamma o Ingemar.

L gick husesyn då hon inte varit där förut.

Blev ännu MER kaffe o massa surr förståss.

Kring 21 for de hem, jättekul att träffa dem!

Bestämde oss för att hitta på nåt på L:s rast imorrn (12-16:30)

Slötittade lite på tv innan jag la mig.



Ovido - Quiz & Flashcards