Alla inlägg under augusti 2008

Av Therese - 31 augusti 2008 20:56


De sista 4 dagarna har jag läst 4 böcker.

Första boken var "Knivens rispor" av Iris Johansen,

riktigt bra precis som de andra böckerna jag läst av henne.

Sedan blidde det "dubbelgångare" av Tess Gerritsen,

grymt bra! Läste nästan oavbrutet från början till slut.

Bara mat- o kisspaus ibland.

Efter det blev det en bok av Nora Roberts "Hotfullt paradis"

Som vanligt kanonbra,

spänning o romantik i en härlig kompott.

Tog mig nästan 12 h att läsa den, på samma dag.

Sista jag läste var "Älskade Poona" av Karin Fossum.

Bra mordgåta med några oväntade vändningar.

Är mer "fakta" inte så mkt om relationer o annat runt i kring.


Är en riktig "periodare" på böcker,

kan läsa hur många som helst på kort tid,  lr ingen på ett halvår...

Avslappnande samtidigt som hjärnan arbetar.

Blir som en egen "film" som spelas upp,

man ser allt framför sig.

Ganska fascinerande tycker jag...


Hur som helst...

Blidde kanske inget kul inlägg detta men det får ni leva med ;)

Har haft en riktig softarhelg när M har jobbat.

Finns inte så mkt annat att förtälja.

Kanske finns det någon som fick ett boktips?


Av Therese - 27 augusti 2008 20:47


Slöade på f.m gick omkring i mysisar o slog dank.

På e.m åkte vi på R.K, jag brukar hitta tokbilliga böcker där.

Hittade dock inga denna dag, däremot gjorde jag lite andra inköp.

Blidde 7 st kaffekoppar o 6 st assietter o en skål.

Blidde riktigt nöjd faktiskt =)

Efter det åkte vi på Ica Maxi för att handla...

Tänkte dock inte på att det var löningsdag o "rätta tiden"

Var hur mkt folk som helst, jag får krupp då...

vill bara krypa ur skinnet, usch.

Blidde bara det nödvändigaste, träffade på min arbetsk. i kön.

Stod o prata lite med henne, då dyker en till från jobbet upp.

Lite komiskt var det...


Av Therese - 25 augusti 2008 21:59


M skulle jobba 11:30-21 så jag hade tänkt lifta ner till stan.

Lika bra att komma ut en sväng, är så lätt att man bara ligger inne annars.

Linda ringde o frågade om jag vill följa med henne till Valbo på e.m

Hennes sambo jobbade e.m han oxå,

bestämde att hon kunde hämta upp mig på stan,

 när hon skjutsat honom till jobbet.


På min "egna" shoppingrunda hann jag hitta ett par mörkbruna stövletter,

på halva reapriset, 200 kr.

Kände direkt att jag "måste" köpa dem,

har letat efter bruna skor men bara hittat en äcklig "diarrébrun"

verkar vara inne nu...

Så jag blev väldigt nöjd över detta fynd,

lagom klack o snygga =)


Gick o tog en macka på subway,

måste vara värt vuxenpoäng när man inte känner sig fånig att sitta själv?

Jaja gick mest o väntade sista 40 min på att Linda skulle komma,

hade slut på energi för tillfället.

Kring 14 hämtade hon upp mig o vi for till Valbo.

Började med en fika inne på IKEA, L hade inte hunnit äta lunch.

Jag fikade kaffe o biskvi, länge sedan sist men gott var det =)

Hittade en omlottklänning på Gina

som egentligen inte är min stil men jag gillade den ändå.

Lite "kärringmönster" o illa färgmatchad (förbjudet)

o ändå gillade jag den.

Märks att vi börjar bli gamla kom vi fram till,

hade väldigt kul i provhytterna,

L hade oxå hittat en tunika o hon hade sina funderingar...

Haha slutade iaf med att vi köpte våra tunikor =)

Hittade även en mörkbrun cardigan som jag köpte,

med viss tveksamhet...

Men jag tror jag behåller den, återstår att se...

När vi var nöjd med våra inköp där for vi till Owe J:S en sväng.

Selma somnade i bilen så L gick inte in.

Hittade lite krimskrams o skulle betala.

Då kommer en äldre dam o går före i kön, hon frågar om jag stod först...

Näe det är ingen fara sa jag, var lite schysst som omväxling ;)

Det visade sig vara ett misstag, tog evigheter...

Hon slog fel kod o sen blev det annat strul,

fick dessutom springa efter henne för hon glömde en sak.

Det lönar sig inte att vara snäll alla ggr,

bland det värsta jag vet är att vänta på saker o ting...


Kom hem vid 18-tiden bjöd upp L o S,

skulle ju bara sitta ensam på varsitt håll annars, trevligare med sällskap.

Åkte på Ica o köpte pärsallad o skinka,

lättsamt o gott =)

Blidde även lite fika o massa prat.

Precis när L åkte kom M hem,

då fick han givetvis se vad jag köpt, som vanligt =)

"Har du köpt skor igen?!"

haha jag råkar gilla skor...

Av Therese - 23 augusti 2008 21:41


Denna dag fyllde min vän Maria 24 år.

Eftersom jag jobbade ringde jag på min lunchrast o grattade.

Kunde ju inte åka dit denna helg men får åka nån helg framöver.

Jobbade till klockan 3, M kom o hämtade mig.

Åkte hem o slöade lite innan vi gjorde middag,

pastasås med bandspagetti till.

Mums, älskar verkligen pasta jag =)

Vid halv 6 kom Linda, Tommy o Selma på besök.

Selma hasar sig fram i rask fart nu, så söt så!

Blidde självklart kaffe med diverse kakor =)

Pratade massa strunt om allt o inget i vanlig ordning,

som vanligt mkt trevligt =)

Av Therese - 13 augusti 2008 21:21


moders 52:a.

3 st inom loppet av 4 dar, pappa, micke o mamsen.

Dessutom Linuz samma dag som pappsen...

Hur som haver så hade vi varit förutseende min syster o jag...

(händer inte varje dag precis...) hehe

Fixade det när jag var hos syster senast så det var nice.

Åkte inte dit eftersom jag nyligen varit uppöver,

blidde ett samtal på kvällskvisten bara.

Verkade som om hon haft en bra födelsedag =)

Av Therese - 12 augusti 2008 21:14


Han skulle givetvis jobba kväll 13-21:45   =(

Hann mysa lite på f.m iaf o han fick öppna sitt paket.

Han gillade den (förståss)   ;)

Medan han var på jobbet gjorde jag en tårta,

riktigt grann med ett stort M i bananer o choklad, haha...

Gick även o köpte blommor o en cd-skiva som jag ställde på bordet.

Han verkade nöjd,

så det blidde en bra dag ändå fast vi inte hann träffas så mkt.

Puss till älsklingen!

Av Therese - 11 augusti 2008 15:30


Gjorde oss i ordning o syster packade sina saker inför hemresan.

Åkte ner på stan några timmar innan tåget gick.

Jag köpte några ljuslyktor och ett träfat format som ett blad på indiska.

Höstfärger, superfina, tycker jag.

Var knökfullt med folk på Nian så käka lunch där pallade vi inte...

Gick på ett fik o åt en baguette med curryröra på,

inte så nyttigt direkt men gott =)


Kikade runt i en massa affärer, var på jakt efter present till M,

hans födelsedag dagen efter..

Alltid värre till manliga könet det där med presenter...

Hittade till slut en snygg huvjacka som jag köpte,

inte så kreativt men men...


Tåget gick efter 14 o M kom till stationen med

systers packning som vi lämnat hemma.

Orkade inte släpa runt med den på stan,

dessutom fick jag ju skjuts hem =)



Av Therese - 10 augusti 2008 11:35


Vakna skapligt tidigt o mådde skapligt bra oxå ;)

Vi blidde inte så dragna, skönt dagen efter, slipper man må apa...

Sa grattis till Linuz som fyllde 25 denna dag,

joinat gänget som fyllt gammal =)

Ringde även till pappsen o gratta som fyllde 52 år.


Var lite sega o så i vanlig ordning,

Maria o Linuz åkte back to Knivsta vid 2-3-tiden.

Jag o syster kom på att vi kunde åka till Valbo en sväng.

Var ju tvungen att hitta present till pappsen.

Annars hade vi legat i soffan, käkat godis o sett på tv:n...

Micke fick oxå följa med =)


Hittade present relativt fort, är svårt att komma på nåt bra...

Brukar ta längre tid till killar/män.

Käkade på sibylla, var inte nå vidare...

hade hellre åkt på MAX både jag o syster men...

Micke fick sin vilja igenom för en gångs skull... ;)

Hittade några fina tröjor för 50 kr/st,

deeutom hittade jag en klänning till syster för 50 kr =)

Dessutom köpte jag en grå cardigan för 140 spänn som jag gillade.

Var rätt nöjda när vi for därifrån med våra inköp.


På kvällen blidde det lugnt, titta på tv o surrade bara.

Fikade lite som vanligt =)

Ovido - Quiz & Flashcards