Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Uppdate!

Av Therese - 18 november 2008 23:50


Får väl börja med att gå tillbaka till flyttdagen, 25:e okt. Eftersom jag har rätt mkt att uppdatera tänkte jag försöka mig på att skriva i punktform. Har en tendens att skriva hela romaner, iaf noveller =). Det tar lång tid o kan tänka mig att mkt är helt ovidkommande onödig info. Gör ett försök!



* Långväntat då jag var i Sundsvall o hade noll koll på hur herrarna packade (vill gärna ha koll på läget)

* Försökte fördriva tid genom att leka med Noel ute men det blåste småspik =(

*Efter en kort lekstund blev det  varm choklad i den inglasade verandan, mumsigt =)

Sedan sovstund ca 2 timmar, alla lika sluta o sega.

*Vid halv 3 ringde M o sa att de var på väg, skulle vara i Sundsvall vid 5

*Vid halv 5 skulle jag o syster åka till lgh:en, tänkte köpa med oss lite prylar o möta grabbarna.

*Tillstötte problem då systers sambo klämde ur sig att han skulle på

30-årsfest o därför inte kunde ha Noel, WHAT!

*Fick ringa pappsen o se om N kunde komma till honom lite snabbt,

det gick bra som tur var.

*Sambon kunde inte ens skjutsa dit N utan det kunde Sys göra, han skulle göra sig "iordning" löjligt...Hade det varit min karl hade jag varit skogstokig! (var jag iaf ju)

*Fick stressa som dårar för att hinna möta upp grabbarna o sen fick S skjutsa N till Matfors. Fel att vräka ur sig att man ska vara borta hela kvällen, kunde man fixat barnvakt tidigare. Taskigt, nonchalant.

*Skulle kunna fortsätta i evighet om detta men ska låta bli, blir irriterad fortfarande av att tänka på det...

*Grabbarna hade börjat packa ut saker på backen då vi kom fram,

snacka om knökfullt lass! Fanns plats över till en tennisboll lr liknande...

Jag, Jonka o M bar grejor från lasset medan syss städade ur köksskåpen,

(så fuskstädat i lgh:en).

*Syss fick i uppgift att passa kaffet medan vi bar, gick kanon. Kaffespruten stod rätt ut, kaffe överallt, haha

*Vid åtta hade vi burit in allt, helt slut. Man är ju inte stark men tjurig ;)

Man överskattar lätt sin förmåga, vill bli klar.

*Tackade Jonka som åkt från Ånge redan 4 på morgonen med postbilen,

jättesnällt av honom!. Blev väldigt lång, slitsam dag, får hitta på nåt som tack för hjälpen framöver.

*Syrran åkte på disktjänst, diska upp allt porslin, torka o ställa in,

kanon att slippa det ;)

*Jag o M koncentrerade oss på vardagsrummet då vi skulle få besök av hans syster med familj o min pappa me sambo dagen efter.

Syss var tvungen att åka vid halv 11 för då kom Noel från paps,

jag o M stannade kvar till 1-tiden. Åkte till syss o sov där, skönt att komma ifrån lite + att vi inte handlat hem nåt till frukost heller.

*Somna rätt fort, var rätt slut i kroppen efter allt bärande


Dagen efter:

*Vaknade vid 6-tiden o varken jag eller M kunde somna om, allt för många tankar som surrade i huvudet.

*Gick upp o gjorde frukost o tänkte komma iväg o greja i lgh,

var tvungen att låna syss bil då våran var i Gävle än.

*Syrran ville följa med o jag sa att vi kunde hämta henne senare (jag vet hur hon är) "Det tar ingen lång tid, jag kan följa med samtidigt" Tog ca 2 timmar extra, Syss var tvungen att fixa allt med N för sambon hade sovmorgon! Usch o fy jag stod o stampa o ville komma iväg, blää!

*Hade iaf en timme "tillgodo" eftersom man ställde tillbaka klockan en timme natten mot denna dag. Fejade på för fulla muggar med att tömma kartonger osv.

*Jag o Syster åkte till återinningen med ett helt lass tidningspapper o kartonger. Tänkte köpa en sop+skyffel så vi kunde städa lite o köpa nåt ätbart. Sop fanns inte, slutsåld för tillfället, typiskt.

*Fick besök mitt på dan ett par timmar, inspektion =), trevligt med en paus.

*M hade ingen riktig gajst, var helt slut efter flyttdagen. Det smittade av sig till syrran o mig. Beställde hem mat från en restaurang  i närheten.

Beställde köttfärspaj som var jättegod, synd bara att vi fick vänta i nästan 1 h på maten...

*Bestämde oss för att ge upp o åka till syss o slappa bara, fick ändå inget gjort. Åkte dit vid 6-tiden. Blev lugna puckar framför tv:n resten av kvällen. Såg på en film men jag somnade efter ca 20 min, ingen vidare film heller så...



Hmm... kan säga så här: Jag suger på att skriva sakligt o kortfattat! Blir mkt onödigt o strunt iaf. Sån är jag, får fortsätta en annan dag, klockan är mkt, dags att studsa i säng. Ha det så bra allihopa!


 
 
Linda

Linda

19 november 2008 20:47

hahaha.. ja, om du tar bort punkterna och läser så kan man ju läsa det som en novell :9 annars skulle det typ stå:
1. lekte med noel
2. mötte micke... osv. Du är skoj du gumman!
Tack för fikat, hoppas vi hinner ses en gång till innan vi åker tillbaks! Kramar o hälsa Micke

http://www.lillisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra

20 november 2008 21:23

Ååå, Jonka var det längesedan man såg, för det är väl innebandyjonka? ;-) Hoppas ni flyttar klart, så man får komma o hälsa på snart :) Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 4 februari 2011 19:01

  Jag tycker veckorna flyger fram, det innebär i och för sig att VÅREN närmar sig :) Har suttit med placeringsrådgivningsfrågorna både igår och idag. Ca 80 frågor, j-vligt seeegt var det kan jag lova. Inte så värst spännande o det tog en hi...

Av Therese - 1 februari 2011 18:49

  Ja idag har jag varit tröttare än tröttast... Sov inte så mkt inatt, hade så svårt att somna. Det ledde till att jag inte alls kunde koncentrera mig i skolan, satt mest o filura för mig själv. Skrattat åt allt o inget, bara flinar som ...

Av Therese - 31 januari 2011 20:26

  Kom o gick, på ett ungefär... Lördagen var det så j-vla blåsigt så då höll vi oss inomhus, så typiskt när det är sol o "varmt". Orkade inte söka nåt sällskap utan tyckte det var skönt att "bara vara". Däremot var jag nära ett psykbryt när...

Av Therese - 28 januari 2011 19:15

  Ja denna dag har jag varit hemma, haft självstudiedag men några studier har det inte blivit... Jag o Liam har varit ute en sväng, riktigt skönt var det. Vi har även dansat en del, en av L:s favoritsysslor. Han snurrar runt runt tills han ...

Av Therese - 27 januari 2011 20:42

  Känner ibland att jag saknar min blogg, så skönt att skriva av sig emellanåt... Tänkte ju börja blogga igen när Liam bara var en liten plutt men det blidde bara ett inlägg den gången... Slänger väl in ett nu så får jag se hur jag gör framöv...

Ovido - Quiz & Flashcards