Direktlänk till inlägg 20 november 2008

Helgen sists okt - 2 nov

Av Therese - 20 november 2008 18:00



Fredag den sista oktober

Var rätt seg hela dagen, hade mysisar och var allmänt slapp.

Tog oss iväg till Fresks vid 4 för att bestämma tapeter o färg.

Hade sett ut färger som vi bestämt oss för så var tapeter att fundera på...

Hittade iaf tapeter som vi slog till på,

hade ju tänkt köpa de på RUSTA ändå bara för att jag var så inställd på dem

Kom fram till att ekonomin inte tillät det så då fick jag ge med mig

(händer inte ofta då jag bestämt mig, vuxenpoäng?)    =)

Så när vi sagt till vilka tapeter vi ville ha o skulle välja färg,

då uppstod problem...

Visade sig att man bara fick välja vissa kulörer,

närmare bestämt 8 dötrista nyanser!?

Jättedassiga tråkfärger som jag ALDRIG skulle måla med!

De sa att vi fick återkomma om vi fick klartecken att välja andra kulörer.

Lite j-vla less vi var! Hade tänkt börja med köket under helgen,

tappade gajsten totalt.

Åkte hem o tjura som en liten unge,

 inte de tapeter jag så gärna ville ha till hallen o ingen färg till köket, suck.

Blev en tröstätar kväll framför IDOL o Fredag hela veckan.

Oflyt är förnamnet o det var bara början...



Lördag 1:a november

Var inte på nåt strålande humör på morgonen efter dan innan.

Bestämde mig för att titta på tapeterna vi valt,

då har vi fått FEL tapeter till hallen, ville bara kasta sönder nåt då!

J-vla inkompetent snubbe som hjälpte oss även,

tog hundra år, riktigt sävlig, oxå fick vi fel grejer oxå!

Man undrar hur vissa får jobb,

måste va nån släkting som äger butiken eller nåt, blä!

Detta ledde till att jag blev ännu mer nere, pissväder ute även,

kalllt o grått o halt på vägarna.

Pappsen kikade förbi en sväng på e.m o kollade läget,

fick jag beklaga mig för nån ;) skönt det ibland.

Fresks hade ju stängt eftersom det var halloween så det var bara att vänta.

Blev inte många knop gjorda, lite småpyssel bara.

Jag hade ingen energi överhuvudtaget, allt kändes piss just då.

Blev slökväll igen med Stjärnor på is,

måste faktiskt erkänna att jag gillar Gynning,

det jobbiga är skånskan men annars är hon rolig.

Hon o Berg är ett bra team.



Söndag den 2:a november

Grejade på lite här hemma, var fortfarande less...

Pratade med mamma som skulle komma upp dagen efter o tapetsera,

problemet var ju bara att vi inte hade några...

Kom fram till att hon skulle komma iaf,

skulle åka o se om de hade de RÄTTA tapeterna på lager.

Annars hoppades vi på att få den färg vi ville o börja i köket.

Passade på att beklaga mig för mamma för att få ur mig lite frustration.

På kvällen när jag satt i mina mysisar o slöa ringde syster,

hon frågade om vi inte kunde komma förbi.

Hon hade jobbat hela helgen o ville umgås,

jag var inte jättesugen på idén men det blev så iaf.

Kom dit vid 18-tiden, då ser jag hon o Noel bakandes i köket.

De hade matchande förkläden o Noel hade bakmössa på sig,

så sööt han var goungen.

Smet i hela ansiktet precis som det ska vara o ett jätteleende.

Blev förståss fika med nybakta chokladmuffins, mumma =)

Jag o syster såg på Ensam mamma söker,

åkte hem en stund efter att programmet var slut.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 4 februari 2011 19:01

  Jag tycker veckorna flyger fram, det innebär i och för sig att VÅREN närmar sig :) Har suttit med placeringsrådgivningsfrågorna både igår och idag. Ca 80 frågor, j-vligt seeegt var det kan jag lova. Inte så värst spännande o det tog en hi...

Av Therese - 1 februari 2011 18:49

  Ja idag har jag varit tröttare än tröttast... Sov inte så mkt inatt, hade så svårt att somna. Det ledde till att jag inte alls kunde koncentrera mig i skolan, satt mest o filura för mig själv. Skrattat åt allt o inget, bara flinar som ...

Av Therese - 31 januari 2011 20:26

  Kom o gick, på ett ungefär... Lördagen var det så j-vla blåsigt så då höll vi oss inomhus, så typiskt när det är sol o "varmt". Orkade inte söka nåt sällskap utan tyckte det var skönt att "bara vara". Däremot var jag nära ett psykbryt när...

Av Therese - 28 januari 2011 19:15

  Ja denna dag har jag varit hemma, haft självstudiedag men några studier har det inte blivit... Jag o Liam har varit ute en sväng, riktigt skönt var det. Vi har även dansat en del, en av L:s favoritsysslor. Han snurrar runt runt tills han ...

Av Therese - 27 januari 2011 20:42

  Känner ibland att jag saknar min blogg, så skönt att skriva av sig emellanåt... Tänkte ju börja blogga igen när Liam bara var en liten plutt men det blidde bara ett inlägg den gången... Slänger väl in ett nu så får jag se hur jag gör framöv...

Ovido - Quiz & Flashcards