Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Mer uppdatering!

Av Therese - 19 november 2008 19:01


Måndag den 27:oktober

Sov hos syster natten till denna dag oxå, var ju så slut kvällen innan.

Kollade tåg till Gävle, det enda billiga gick 14:45, hade gärna åkt tidigare...

Blev det dubbla priset annars, inte värt det tyckte vi.

På station i G sprang vi på min favvokollega Erika,

pratade som hastigast o krama om.

Halv 4 var vi i lgh:en, började gno direkt i garderoberna,vi hade ett gäng!

Lgh:en var ju på 87 kvadrat så det fanns lite att städa...

 Drygt o vi var nog lite för noggrann med mkt.

Var rädd för att få backning på städ, är ju en bit bort om man säger så.

Städade som dårar fram till 8, då blev det paus för Design Simon o Tomas.

Efter det gnodde vi på till efter midnatt innan vi gav upp.

Snorkallt i lgh:en kunde inte somna, låg med kläder, tjockstrumpor o täcke men frös iaf. Blev inte mkt sömn inte.

=(


Tisdag 28:e oktober

Vaknade före 8 o studsade upp o fortsatte med eländet...

Vi kom överens jag o M om att hinna klart innan 4 då "Gavlis" stänger,

ingen av oss ville behöva uthärda en natt till i lgh:en, usch.

Skulle ju ha träffat Linda, Tommy o Selma o äta lunch, 

men vi kände att det blev knappt om tid då vi skulle hinna innan 4.

Bestämde då att vi skulle åka dit efter vi var klar,

men vi insåg sen att det inte var någon bra idé.

Bilen var fullproppad med grejor,

vi hade Max som jamat hela dagen o var stressad lillstackarn.

Han försökte smita ut så fort vi öppnade dörren...

Sen var M trött o skulle köra, o vi var inte så fräscha efter städet...

 Skönt att komma iväg innan det blev becksvart ute oxå.

Var tråkigt, hade gärna träffat dem men det var nog bäst som vi gjorde.

Lämnade in nycklarna vid 3 på "Gavlis"

Åkte o tankade o så, vid halv 4 kom vi iväg.

Köpte en korv med bröd o slängde i oss.

Max jama o krafsa o åkte runt i buren när vi åkte i stan, mkt start o broms

Efter att vi åkt en stund på E4:an lugnade Max ner sig iaf, skönt det.

Stannade några mil från Sundsvall på en mack,

M var tvungen att ta en bensträckare o kisspaus.

Passade på att köpa lite gotta till kvällen oxå =)

Vid 6-tiden var vi framme vid vårt nya hem.

 Det var kallt ute, flera minus, hua...

Bar in allt från bilen o släppte ut Max så han kunde gå runt o nosa.

Blev mest lugnt på kvällen, var rätt slut båda två.

Grejade lite men annars var det tv o gotta som gällde =)



Onsdagen den 29:e oktober

Greja på som sjutton i lgh:en, plöjde igenom kartong efter kartong...

Mkt pyssel med att flytta, komma fram till vart allt ska vara,

o vad man ska ha framme etc.

Syster kom över på en fika o prata en massa =)

Hände inte så mkt annat denna dag faktiskt.



Torsdag den 30:e oktober

Klev upp vid 8, kvartersvärden Peter skulle komma kl 9,

vill man inte vara helt yrvaken.

När han kom så gick vi igenom lite saker,

visade badrummet där det inte satt en enda pinal!

Hon hade tagit krokar, pappershållaren, skåpet, ja verkligen rubbet. Dessutom var det en miljard hål i väggarna+sprickor i tapetskarvarna,

 kanske inte superbra i ett badrum?!

Tyckte vi kunde få det renoverat men det tyckte inte han,

bara slänga i silikon i alla hål, stiligt! Till saken hör ju att badrummet ser ut att ha hängt med i 20 år, skitfula tapeter med massa hål, uscha.

Fick rekvisition till hall, kök, sovrum o lillrum.

Bestämde oss för tapet till hall o sovrum, färg till de andra.

Gör det gärna själv om man får grejorna, annars ska man vänta på hantverkarna som kommer när det bahagar dem o skräpa ner,

dessutom fick vi ju till fler rum oxå =)

Han bytte låskolven, var flera kopior till ytterdörren så det kändes bra,

var en hel del andra saker oxå som vi sa till om, mkt halvdant...

Efter att han varit här åkte vi till Birsta, skulle inhandla rullgardin till sovrum, draperistång till skithuset o tapeter/färg på Fresks

Hittade inte det vi ville ha på Fresks, tråkiga tapeter.

Hade ju sett på RUSTA som jag redan bestämt till hallen

 så då dög inget annat, är tjurig jag ;) 

Tog med färgkarta hem för att bestämma hemma,

skulle ju matcha kaklet.

Var lite less då vi kom hem tomhänta från Fresks,

man ska ju ta ut allt på rekvisitionen samtidigt så det var lite svårt.

Vi tog o skulle sätta upp rullgardinen, blev inte riktigt bra.

Fick göra en annorlunda upphängning för att det skulle funka,

Blev inte direkt mörkt av den heller, segt...

Skulle sätta upp draperistången men den var paj,

den gängade inte som den skulle, gahh! Less blidde jag.

Mamma skulle ju ha kommit dagen efter o hjälpt oss med tapetsering i hallen men vi hade ju inga tapeter så fick ställa in det, suck.

Ingen lyckad dag över lag, tråkigt när inget går bra...

=(



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 4 februari 2011 19:01

  Jag tycker veckorna flyger fram, det innebär i och för sig att VÅREN närmar sig :) Har suttit med placeringsrådgivningsfrågorna både igår och idag. Ca 80 frågor, j-vligt seeegt var det kan jag lova. Inte så värst spännande o det tog en hi...

Av Therese - 1 februari 2011 18:49

  Ja idag har jag varit tröttare än tröttast... Sov inte så mkt inatt, hade så svårt att somna. Det ledde till att jag inte alls kunde koncentrera mig i skolan, satt mest o filura för mig själv. Skrattat åt allt o inget, bara flinar som ...

Av Therese - 31 januari 2011 20:26

  Kom o gick, på ett ungefär... Lördagen var det så j-vla blåsigt så då höll vi oss inomhus, så typiskt när det är sol o "varmt". Orkade inte söka nåt sällskap utan tyckte det var skönt att "bara vara". Däremot var jag nära ett psykbryt när...

Av Therese - 28 januari 2011 19:15

  Ja denna dag har jag varit hemma, haft självstudiedag men några studier har det inte blivit... Jag o Liam har varit ute en sväng, riktigt skönt var det. Vi har även dansat en del, en av L:s favoritsysslor. Han snurrar runt runt tills han ...

Av Therese - 27 januari 2011 20:42

  Känner ibland att jag saknar min blogg, så skönt att skriva av sig emellanåt... Tänkte ju börja blogga igen när Liam bara var en liten plutt men det blidde bara ett inlägg den gången... Slänger väl in ett nu så får jag se hur jag gör framöv...

Ovido - Quiz & Flashcards