Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Mögel?

Av Therese - 9 februari 2009 09:53


Sitter just nu o väntar på att kvartersvärden ska komma hit,

vi har misstänkt mögelangrepp o nu ska han hit o kolla.

Påpekade både i köket o badrummet när vi flyttade in

men fick en axelryckning till svars.

Är samma person som kommer nu också så inte så hoppfullt...

Tar han det inte på allvar ringer vi vidare så är det bara.


Efter att vi bott här ca 2-3 veckor fick jag lunginflamation,

första gången på säkert 15 år som jag fick antibiotika.

Fick då även reda på att jag har astma o vissa allergier, bl.a mögel.

Jag har haft väldigt ont i mina ögon o inte kunna ha mina linser,

har aldrig varit irriterad i ögonen förut...

Har varit torr som en öken i mun också men trodde det berodde på astmamedicinen. Läste sedan att det oxå var tecken på mögel.

Till o med M har haft mkt huvudvärk sen vi flytta hit ,

även lite andra symtom.

Läste lite igår o såg att jag hade väldigt många symtom på att det finns mögel här.

Luktade jordkällare under diskbänken o M hittade massa vatten där bakom

Sitter o väntar på att killen ska behaga dyka upp,

lär väl dröja kan jag tänka mig.

Får uppdatera sedan hur det har gått.

Hej så länge!

 
 
Linnea

Linnea

9 februari 2009 22:42

Å en update! Heja Tessa=D

Du luktar det jordkällare under diskbänken är ni nog rätt ute med era misstankar...
Kan ju lite förklara din trötthet oxå. Hoppas det där slapparslet vaknar upp & tar sit jobb på allvar. Farligt ju, om det visar sig vara mögel.... :S

Stor kram å hör av dig om du e sällskapssjuk!

http://www.linneasekgkurva.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 4 februari 2011 19:01

  Jag tycker veckorna flyger fram, det innebär i och för sig att VÅREN närmar sig :) Har suttit med placeringsrådgivningsfrågorna både igår och idag. Ca 80 frågor, j-vligt seeegt var det kan jag lova. Inte så värst spännande o det tog en hi...

Av Therese - 1 februari 2011 18:49

  Ja idag har jag varit tröttare än tröttast... Sov inte så mkt inatt, hade så svårt att somna. Det ledde till att jag inte alls kunde koncentrera mig i skolan, satt mest o filura för mig själv. Skrattat åt allt o inget, bara flinar som ...

Av Therese - 31 januari 2011 20:26

  Kom o gick, på ett ungefär... Lördagen var det så j-vla blåsigt så då höll vi oss inomhus, så typiskt när det är sol o "varmt". Orkade inte söka nåt sällskap utan tyckte det var skönt att "bara vara". Däremot var jag nära ett psykbryt när...

Av Therese - 28 januari 2011 19:15

  Ja denna dag har jag varit hemma, haft självstudiedag men några studier har det inte blivit... Jag o Liam har varit ute en sväng, riktigt skönt var det. Vi har även dansat en del, en av L:s favoritsysslor. Han snurrar runt runt tills han ...

Av Therese - 27 januari 2011 20:42

  Känner ibland att jag saknar min blogg, så skönt att skriva av sig emellanåt... Tänkte ju börja blogga igen när Liam bara var en liten plutt men det blidde bara ett inlägg den gången... Slänger väl in ett nu så får jag se hur jag gör framöv...

Ovido - Quiz & Flashcards