Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

vinterdepp

Av Therese - 13 januari 2009 17:22


Som ni säkert märkt är det längesen jag skrev något här.

Är just nu inne i en liten "svacka" o känner inte för just nånting.

De som känner mig väl vet att vintertiden (spec. jan-feb) inte är min bästa

Blir lite under isen o allt känns tråkigt på nåt vis.

Blir inte bättre av att jag är arbetslös o gått upp mkt i vikt sen flytten.

Lägger ju lätt på sig lite när man är göralös, jul m.m

Finns jättemkt jag skulle kunna göra, passa på att göra,

men jag tar mig inte för att göra det.

Detta leder till att jag blir ännu mer frustrerad o less på mig själv.

Längtar till våren, doften av "surlera", björkar som slår ut, tussilago m.m

Då kommer hoppet åter,

vet att man ska leva i nuet men för tillfället är det svårt.

Är en riktig "vädermänniska",

när solen skiner så får jag lust att hitta på saker.

Sån är jag som person helt enkelt.

Får se när jag orkar uppdatera om det som hänt på sistone,

har faktiskt inte bara legat på soffan ;)

Hoppas ni mår bra allihopa!

 
 
Ingen bild

Linnea

13 januari 2009 22:04

Hej kära kusse! Skulle precis gå in på din blogg å skriva att vi vill ha uppdatering=) Å så hade du gjort en!

Ja jag var exakt som dig förut....vinterdeppad. Detta år har jag klarat mig för första gången på kanske 11-12 år. Minns inget år jag inte varit det..
Jag käkar vitaminer(dom KAN verkligen påverka deppighet) OCH tvingar ut mig i friska luften/ljuset. Det verkar hjälpa...!
Ska jag fortsätta tjata om promenix sällskap eller ska jag höra av mig då solen kikar fram??:)

STÖRSTA KRAMEN och jag vet vad du går igenom, det är pest att känna så. Men det blir värre av att vara hemma å inte göra ngt alls.. Puss

 
Linda

Linda

14 januari 2009 19:49

Är ju likadan som dig, såå påverkad av vädret! Eller rättare sagt utav ljuset för min del, blir heldeppad när det är mörkt! Måste ringa dig snart, saknar dig! Kram

http://www.lillisen.bloggagratis,se

 
Ingen bild

LInda

3 februari 2009 11:04

Men nu får du skriva nåt här så jag kan hålla reda på vad du har för dig!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 4 februari 2011 19:01

  Jag tycker veckorna flyger fram, det innebär i och för sig att VÅREN närmar sig :) Har suttit med placeringsrådgivningsfrågorna både igår och idag. Ca 80 frågor, j-vligt seeegt var det kan jag lova. Inte så värst spännande o det tog en hi...

Av Therese - 1 februari 2011 18:49

  Ja idag har jag varit tröttare än tröttast... Sov inte så mkt inatt, hade så svårt att somna. Det ledde till att jag inte alls kunde koncentrera mig i skolan, satt mest o filura för mig själv. Skrattat åt allt o inget, bara flinar som ...

Av Therese - 31 januari 2011 20:26

  Kom o gick, på ett ungefär... Lördagen var det så j-vla blåsigt så då höll vi oss inomhus, så typiskt när det är sol o "varmt". Orkade inte söka nåt sällskap utan tyckte det var skönt att "bara vara". Däremot var jag nära ett psykbryt när...

Av Therese - 28 januari 2011 19:15

  Ja denna dag har jag varit hemma, haft självstudiedag men några studier har det inte blivit... Jag o Liam har varit ute en sväng, riktigt skönt var det. Vi har även dansat en del, en av L:s favoritsysslor. Han snurrar runt runt tills han ...

Av Therese - 27 januari 2011 20:42

  Känner ibland att jag saknar min blogg, så skönt att skriva av sig emellanåt... Tänkte ju börja blogga igen när Liam bara var en liten plutt men det blidde bara ett inlägg den gången... Slänger väl in ett nu så får jag se hur jag gör framöv...

Ovido - Quiz & Flashcards