Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Fröken positiv ;)

Av Therese - 12 februari 2009 12:43


Kan väl inte anklaga mig själv för att vara det för tillfället...

Just nu känns det som ett jävla misstag att flytta från kära Gävle.

Inte gått nåt vidare sen vi flytta hit,

varit sjuk, anställningsstopp, bilkrångel, lägenheten osv.

Mkt smågrejer hela tiden så man bara vill spy på alltihop.

Saknar Gävle, trivdes kanon där, så mysig stad.

Är bara att bita ihop, nångång borde det ju vända kan man tycka.

Trivs inte alls med att vara arb.lös det suger totalt,

skitlite pengar o bara gå hemma, fy för det.

Ser ju inte lysande ut på jobbfronten heller,

uppsägningar, nedskärningar osv.

Längtar till våren så det är inte klokt, blir som en ny människa då.

Finns ju självklart positiva saker i mitt liv oxå

men det är så lätt att haka upp sig på allt som går dåligt.


Såg en snubbe på tv:n idag, han får en halv miljon/föreläsning?!

Man kan ju undra om det verkligen är rimligt,

personligen har jag mkt svårt att tänka mig det.

Tycker det är sjukt att landet är i kris o man drar ner på allt viktigt,

skolor, sjukvård osv.

Men politikerna behöver inte gå ner i lön,

de får väl snarare högre om nåt.

Tycker det går utför för Sverige,

sjuka o arbetslösa får knappt några pengar alls o jagas med blåslampa.

Man sätter åt de mest utsatta i samhället o de rika blir rikare,

så sjukt snedvridet.

En politiker som slutar jobba av någon anledning får ersättning,

de får 80% av sin lön, finns inga tak för dem inte.

Dessutom behöver de inte söka något jobb,

finns heller ingen tidsgräns, inga 300 dar där inte.

Rättvist? i helvete heller.

Det är inte sjukvården o skolorna man ska spara pengar på,

redan underbemannat o på bristningsgränsen.

Titta i stället på regeringen osv, deras löner, förmåner osv 


Upplyftande inlägg, eller hur?

Ska inte skriva mer nu känner att jag bara blir mer irriterad,

o det behöves verkligen inte ;)

Har öst lite galla o det behövs ibland.

Hoppas jag kan återkomma med nåt positivt framöver =)


 
 
Erica

Erica

12 februari 2009 13:29

Jag håller med dig i mycket. Framförallt att det suger att vara arbetslös. Jag har tröttnat för länge sedan!

http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se

 
Linnea

Linnea

25 februari 2009 19:30

Hurru! Update snart tack!

http://www.linneasekgkurva.blogg.se

 
Linnea

Linnea

24 mars 2009 11:15

Men hurru kusinen! Får vi en update snart? =)

KRAAM!

http://www.linneasekgkurva.blogg.se

 
Linda

Linda

14 juni 2009 10:26

Vart tog du vägen här på bloggen? Nu borde det väl vara dags att dus läpper hemlisen här också... ;-) Och i såna här tider kan du ju inte vara deppig, är ju underbaraste av tider man upplever i livet! Kram, saknar dig!

http://www.lillisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 4 februari 2011 19:01

  Jag tycker veckorna flyger fram, det innebär i och för sig att VÅREN närmar sig :) Har suttit med placeringsrådgivningsfrågorna både igår och idag. Ca 80 frågor, j-vligt seeegt var det kan jag lova. Inte så värst spännande o det tog en hi...

Av Therese - 1 februari 2011 18:49

  Ja idag har jag varit tröttare än tröttast... Sov inte så mkt inatt, hade så svårt att somna. Det ledde till att jag inte alls kunde koncentrera mig i skolan, satt mest o filura för mig själv. Skrattat åt allt o inget, bara flinar som ...

Av Therese - 31 januari 2011 20:26

  Kom o gick, på ett ungefär... Lördagen var det så j-vla blåsigt så då höll vi oss inomhus, så typiskt när det är sol o "varmt". Orkade inte söka nåt sällskap utan tyckte det var skönt att "bara vara". Däremot var jag nära ett psykbryt när...

Av Therese - 28 januari 2011 19:15

  Ja denna dag har jag varit hemma, haft självstudiedag men några studier har det inte blivit... Jag o Liam har varit ute en sväng, riktigt skönt var det. Vi har även dansat en del, en av L:s favoritsysslor. Han snurrar runt runt tills han ...

Av Therese - 27 januari 2011 20:42

  Känner ibland att jag saknar min blogg, så skönt att skriva av sig emellanåt... Tänkte ju börja blogga igen när Liam bara var en liten plutt men det blidde bara ett inlägg den gången... Slänger väl in ett nu så får jag se hur jag gör framöv...

Ovido - Quiz & Flashcards